Tuesday, September 20, 2011

Racun rambut.

Seriously, aku betul-betul tak faham dengan kerenah remaja masa kini. Mana pergi akal fikiran yang waras? Mana perginya kecerdikan kurniaan Tuhan? Ataupun kau biarkan je nafsu membelenggu diri kau. Aku pon bukan baik sangat, tapi saje je nak ingatkan diri aku dan kau jugak. Takpun kau nak tunggu aku jadi superperfectbaikgiler baru boleh tegur kau? Hahahaha.



"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan." 
-Imam Hasan al-Basri.-


Ok2, straight to the point, Aku kesian kat orang yang suka warnakan @ 'racunkan' rambut mereka. Maksud aku, kalau masa lahir rambut hitam kenapa tiba-tiba blonde sekarang? Hahaha.

Lepastu buat status macam ni.


Tak pun yang ni. 




Adoyai, abang-abang dan kakak-kakak sekalian, kalau dah rambut warna hijau ke coklat ke, sah ke solat kita tu? Sah ke mandi wajib kita tu? Jom kita renung-renungkan sama-sama erk. Aku harap tak payah la warna2@ highlight rambut ni, hitam lagi menawan. Kan3? Haha. =)

p/s: kalau ada silap kat mana-mana statement aku harap tegur ye. Terima Kasih.
      Jom layan blog begins at forty. Style tu. Tangkap gambar dan simple captions. Terbaik la.




5 comments:

fif said...

lenkali kasik tunjuk je muka ngan nama diorang tu :D boleh aku add nanti :DD

dzafira said...

Abah selalu tegur sepupu2 aku yg kaler2 rambut n pakai gelang besar2.. Tp dorang mcm wat dono je.. Aku pun tak reti nak tegur mcm mana.. Harapnya aku tak akan buat mcm tu.

EG said...

@fif: haha. diorg segan la.

@dzafira: ko bagi je link blog aku. Hahahaha.

Towkey gambo said...

muka paling ensem...

icHabElla said...

rmbut dowg x lawa kot kalo x kaler..sbb tu dowg gegeh sgt nak kaler..hihi