Monday, September 26, 2011

Sebuah Tribute ke 19.

Entry ini dituju khas sebagai peringatan untuk aku, aku, aku, dan engkau pembaca sekalian.

Pertamanya, Alhamdulillah, syukur kepada Allah, hari ini, genaplah umur aku 19 tahun. Banyak dah suka duka hidup ni aku dah lalui. Banyak dah nikmat dikurniakan oleh Allah.


Tapi sudah 19 tahun aku hidup, dah ada ke benda yang boleh dibanggakan dalam hidup aku ni?


Pelajaran aku tak lah sebaik anak jiran mak cik Jenny yang dah fly dah kat obersea tu. Tak juga seterror anak sedara uncle Mike yang sekarang ni sambung belajar peringkat tinggi2 dah. Maafkan aku, ayah, maafkan aku mak. Aku sentiasa cuba yang terbaik untuk kebahagiaan mamapapa aku. Semoga impian mamapapa aku tercapai untuk tengok anaknya berjaya.


Sikap, perangai, sahsiah, rupa diri, semua tak boleh nak dicontohi. Nampak je luar bersih, dalam masih kotor.
Hai EG!:

Dah 19 tahun hidup, berapa banyak solat kau tinggal?
Berapa banyak puasa kau ponteng?
Berapa banyak dah dosa kau buat?
Banyak sangat ke amal kebajikan kau ni?


Sebenarnya, aku tak bersedia lagi untuk mati, bila mengenangkan dosa2 yang aku lakukan dan masih tidak bertaubat lagi, dan aku jugak tidak bersedia untuk hidup, bila mengenangkan "Adakah aku takkan buat dosa lagi hari ini? Dosa yang lepas pun tak tertanggung, ini kan pula akan datang." Sigh.

Semoga Tuhan mengampunkan dosa-dosa aku.
Semoga aku sempat bertaubat sebelum meninggal.
Semoga aku dimurahkan rezeki.
Semoga aku berjaya didunia dan akhirat.
Semoga hidup aku diberkati dan dirahmati Allah.



Orait2, tak lupa juga, WISHLIST!
Terima kasih kepada yang wish. =)
kalau suka entry ni klik LIKE erk. 



No comments: