Wednesday, July 6, 2011

'Fixie'ism yang menghairahkan.

Ok2. First of all. Apa itu fixie?



Inilah fixie.


Dewasa ini, apa yang aku nampak la, ralyat malaya suka main basikal ni. Lagi-lagi fixie ni. Aura fixie ni lebih kurang macam BMX gak. Biasanya, fixie ni budak-budak remaja je pakai.

Sebabnya?

  • Style beb!

  • Macam-macam aksesori ada! ( macam kereta pulak)

  • Harga pun tengah murah ni. ( Memandangkan fixie sangat panas di mata remaja sekarang )


"Melihat seseorang menunggang fixie ibarat melihat dia sedang memandu Mercedes Benz CLK Class!"                                                                                                   -Abang H.- 

"Budaya ni style giler . Aku rasa dah macam kat Jepun pulak bila tengok ramai orang tunggang basikal ni."                                                                                      -F-


Aku sokong+suka 100% kehadiran fixie ni. Budaya ni SANGAT SIHAT. Aku nampak, budak-budak tempat aku ramai dah tak merempit dah. Fixie lagi style beb! Alam sekitar tak tercemar, bunyi pun tak tercemar. Ok la tu. Boleh la jogging sambil-sambil bergaya dengan basikal kan?


 Tapi, aku harap, budaya ni bukan sekadar trend yang lapuk mengikut peredaran zaman. Mana la tau lepas ni datang pulak benda lain, semua orang nak kearah tu pulak. Kalau ok, itu bukan masalah. Tapi kalau budaya tu kurang sihat. Itu masalah besar tu.




Notakaki:
  • Ya, aku juga berjiwa remaja. Aku juga nak gak fixie. Tapi takde duit la =(
  • Ingatlah, masa depan negara boleh dilihat pada generasi mudanya!
  • Tahniah Malaysia FC!




10 comments:

saye said...

bagos2.....

aku nabihahaha:) said...

harimau malaya tunggang fixie?

EG said...

nabiha: kau saje je kan? harimau malaya main bola la kak. hahahaha

KiD said...

aku ingatkan kau nak terang detail pasal fixie ni.aku kurang paham.btw,nice blog.

luqman said...

kat mesir xde la mende ni shah..haha

EG said...

kau bawak. haha...style tu jln dlm kampus bawak ni. hahaha

cik bubu said...

nak fixie gak ! xD

EG said...

haha.

zek said...

wohoo. ni la fixie nye. style doh~

EG said...

tau xpe. aku saran ko bawak jordan. hahaha