Saturday, April 30, 2011

Minggu rakyat Malaya suka membaca. =)

Setelah beberapa kali aku survey, aku dapati rakyat di tanah melayu ni suka membaca. Tapi minggu ni jela. Sebab ada event Pesta buku kebangsaan. 

Bukan baru sekali aku pergi, banyak kali dah. Bohong la kalau  aku cakap, hari ni tak penuh pun PWTC tu, boleh main lari2 tu. Ok, tarik nafas pelan2. Fuh. Aku dah pegi hari minggu, hari kerja setiap hari penuh. Buku pun laku gak. Novel tak payah citer la, murah tu. Berebut2 aweks2 nak beli. 

Tapi aku masih jugak hairan, kenapa dikatakan rakyat malaya masih kurang membaca. Adakah mereka membaca mengikut musim? Atau pon baca bila nak periksa je? Atau, bila bosan2, amik la buku yang ada dekat2 sekitar baca bagi menghilangkan kebosanan?

Hahaha. Nak kata aku rajin membaca? Tak gak. Bukti? Hampir semua sebjek yang kena baca2 ni aku fail (Bio, Chem, Sej, etc). Kih3. Subjek2 begini boleh la buat bedtime story. hahaha. 




Apa yang best Pesta buku ni sampai ramai sangat orang?

  • Buku murah. SALE!
  • Kalau beli banyak2 boleh dapat free gift.
  • Penulis buku pon ade gak.( Boleh mintak autograf)
Gua tak sempat jumpe Zint. Wargh!!!
Kate mak gua, kalau tak dapat jumpe Zint pon nak sedih2, kan bagus sedih2 tak dapat pegi ceramah kat surau.( terase2 )
  • Dapat tengok betapa rakyat Malaya sangat suka membaca.
  • Ikut kawan.


Namun begitu, kesimpulan yang aku dapat, booth yang paling sesak dalam banyak2 booth tak lain tak bukan....

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*










HAHAHAHAHA...


Yang paling best sekali, tahun ni aku kalah dengan sorang uncle ni ( Umur lebih kurang mamapapa aku ). Dia beli 10 kot komik. Cibai betul. Muka sumpah cool. Wargh!!!

2 comments:

YOGA IN HEELS said...

x s0mpat den nak poghi.. T.T

E Jay said...

harap2 rakyat suka la baca buku.... huhuhuhu.... thanx for visiting me... :)